Time management a pravidla osobní efektivity
Cíl kurzu
Cílem kurzu je seznámit posluchače se základními přístupy a metodami pro efektivní organizaci práce a správu úkolů v reálném čase. Schopnost identifikovat priority, společně s principy sebeřízení, osobní produktivity a s adekvátním delegováním, může výrazným způsobem ovlivnit výkonnost nejen jednotlivce, ale celého pracovního týmu. Dílčím cílem kurzu je demonstrovat a prakticky si osvojit vybrané nástroje pro time management (řízení úkolů, projektů, termínů, správa a sdílení poznámek, apod.). Nedílnou součástí kurzu je celá řada osobnostních testů, které posluchačům usnadňují identifikovat slabá místa a nedostatky, které je limitují v efektivním řízení času. Kurz je vhodný pro pracovníky na všech úrovních řízení, ale také pro odborné pracovníky, obchodníky a všechny, kteří potřebují efektivně plánovat a využívat svůj čas a rozvíjet svůj tým. Absolvent kurzu bude schopen správně stanovovat priority, efektivně plánovat v krátkodobém i dlouhodobém časovém horizontu s využitím vhodných nástrojů.
Místo konání, termíny a ceny
Místo konání | Číslo termínu | Termín Čas | Kurzovné bez DPH včetně DPH | Poznámka | Přidat do košíku |
---|---|---|---|---|---|
Tento kurz nemá aktuálně vypsán termín | 3 900 Kč 4 719 Kč |
Délka kurzu
8 vyučovacích hodin v 1 dnu
Obsah kurzu
- Úvod do problematiky řízení času. (Vymezení základních principů time managementu, historické přístupy k efektivní správě času a úkolů, osobnostní rysy a motivace, zásady pro zachování duševního zdraví v pracovním vytížení.)
- Sebepoznání. (Osobnostní rysy a jejich vliv na hospodaření s časem, motivace a spokojenost, stres, emoční inteligence, sebekázeň, motivace pro změnu postoje a dosavadních návyků.)
- Zavedení time managementu každodenní praxe. (Identifikace časových ztrát, předpoklady a pravidla pro účinný time management, stanovení priorit, řízení úkolů, plánování, časové rezervy.)
- Vedení a řízení. (Role, řízení týmů, organizace práce, sdílení poznatků, efektivní komunikace v pracovních skupinách.)
- Případová studie - jak plánovat úkoly a čas v každodenní praxi?
- Metody a techniky v time managementu. (Metoda GTD - Getting Things Done, Paretovo pravidlo 80/20 v time managementu. Stanovení cílů dle metody SMART. Eisenhowerův princip – důležitost a naléhavost úkolu. Zero Inbox. Myšlenkové mapy.)
- Praktické aplikace time management. (Outlook, OneNote, Wunderlist, Microsoft To-Do, další aplikace Drug pro Gmail, Evernote, Google Keep, Trello, Asana, Slack, ManicTime, Clockwork Tomato.)
- Užitečné mobilní aplikace pro Time Management.
Výchozí znalosti
Žádné.
Pomůcky pro účastníka
- Prezentace a pracovní listy v tištěné podobě. V ceně kurzu.
- Doporučujeme vzít si na školení vlastní mobilní zařízení a případně notebook.