IT strategie pro Váš business
Cíl kurzu
Cílem kurzu je nabídnout posluchači celistvý pohled na vytváření firemní IT strategie. IT strategie vytvořená v souladu s podnikovými cíli přináší organizaci optimální podmínky pro dosažení stanovených cílů a je zároveň základním předpokladem pro realizaci podnikové architektury a infrastruktury. Přijetí principů Enterprise Architecture přináší organizaci celou řadu benefitů – komponenty a řešení IT jsou znovupoužitelné, zdokumentované a nákladově optimalizované.
Celý kurz je rozvržen do 5 týdnů. Každý týden proběhne 1 výukový den v rozsahu 8 hodin po 60 minutách. Tento koncept umožní studentům dostatečnou osobní přípravu na další výukový den.
Řešení IT přináší podniku jasně měřitelné benefity. V kurzu je věnována pozornost zejména architektonickému rámci TOGAF, který patří mezi nejznámější frameworky v Enterprise Architecture (EA). Framework využívá k popisu architektury modelovací jazyk ArchiMate, který umožňuje vizualizaci jednotlivých vrstev architektury a dopady architektonických změn.
Dalším z pilířů kurzu je problematika řízení služeb v IT (ITSM). V tomto pojetí je provoz IT vnímán jako služba přinášející hodnotu internímu nebo externímu zákazníkovi. Účastníci kurzu budou seznámeni s nejznámějšími příklady dobré praxe v oblasti ITSM, zejména s normou ISO 20000 a s rámci ITIL, COBIT a FitSM.
V návaznosti na analýzu podnikového prostředí je pozornost věnována rovněž Business analýze. Business Analysis (BA) je vnímána jako prostředek pro provádění změn, které vedou k úspěšnému naplňování podnikové a IT strategie. Prezentovaná témata vychází z rámců BABOK (Business Analysis Body of Knowledge) a z byznys analýzy dle přístupu organizace BSC Business Analysis. Výstupem BA jsou identifikované změny pojaté jako Business Case, které jsou realizované prostřednictvím projektů v IT. Věnovat se budeme také způsobům měření kvality IT služeb a představíme si metodiku IT Quality Index framework. Kurz provádí posluchače nejznámějšími standardy v oblasti Project Managementu (PM): PRINCE2, PMBOK a PMI.
Každá z hlavních kapitol obsahu kurzu zahrnuje praktické cvičení, práci s příklady, vzory a šablonami. Po absolvování praktických cvičení posluchač kurzu získává draft pro vybudování nebo optimalizaci IT Strategie organizace.
Na kurz lze navázat 3-denními rozšiřujícími kurzy s možností mezinárodní certifikace:- TOGAF 9
- ITIL v3 Foundation, ITIL 4 Foundation
- Foundation Certificate in Business Analysis
- PRINCE2 Foundation
- IT QUALITY INDEX Foundation
Místo konání, termíny a ceny
Místo konání | Číslo termínu | Termín Čas | Kurzovné bez DPH včetně DPH | Poznámka | Přidat do košíku |
---|---|---|---|---|---|
Tento kurz nemá aktuálně vypsán termín | 68 800 Kč 83 248 Kč |
Délka kurzu
40 vyučovacích hodin v 5 dnech
Obsah kurzu
- Enterprise Strategy (Podniková strategie a její význam pro organizaci - podnikové procesy a zdroje, organizační struktura, měření výkonnosti a zralosti procesu. Kvalita procesu, kontinuální zlepšování – vývojový cyklus procesně řízené organizace.).
- Enterprise Strategy (Modelování a popis procesu. Ukázky a praktické příklady technik pro vytváření podnikové strategie.).
- Enterprise Architecture (Podniková architektura: vymezení, ISO 42010, praktiky pro popis architektury, cíle podnikové architektury, řízení architektury, vývoj konceptu podnikové architektury. Úvod do TOGAF: klíčové pojmy z oblasti podnikové architektury.)
- Enterprise Architecture (Metoda provádění architektonických změn ADM, dokumentace a strategie rozvoje podnikové architektury, dokumentace, šablony a vzory modelů, SOA – servisně orientovaná architektura.).
- Enterprise Architecture (Využití modelovacího jazyka ArchiMate – elementy, vrstvy, modely, podpora metodiky dle TOGAF. Praktické využití nástroje Archi pro modelování Enterprise Architecture – příklady, vzory a šablony pro budování EA dle TOGAF.).
- IT Service Management (IT řízení služeb: koncept ITSM, nejlepší praxe a referenční modely procesů řízení služeb IT organizace. Klíčové pojmy: kvalita, dobrá praxe, služba, dohoda o úrovni služeb, IT Governance, funkce a procesy řešené v ITSM.).
- IT Service Management (Významné frameworky a normy v ITSM: ITIL, COBIT, ISO 20000, FitSM. Porovnání jednotlivých přístupů a jejich detailní popis, možnosti implementace do organizace.).
- Business Analysis (Byznys analýza jako prostředek pro změnu – identifikace podnikových potřeb a určení vhodného řešení byznys problému. Význam a role byznys analytiků v organizaci.).
- Business Analysis (Techniky byznys analýzy, klíčové koncepty byznys analýzy: změna, potřeba, řešení, zúčastněné strany, hodnota a kontext. Byznys analýza dle BABOK, Business Analysis dle BSC. Ukázky a praktické příklady techniky.).
- Business Analysis (Byznys analýza dle BABOK, Business Analysis dle BSC. Ukázky a praktické příklady techniky Business analýzy dle BABOK a BSC BA.).
- Project Management (Projekty v IT: specifika řízení projektů v IT, základní koncepty projektového řízení, role a odpovědnosti na projektu, cíle projektu, Business Case a charta projektu, techniky a nástroje pro řízení projektů.).
- Project Management (Životní cyklus projektu - vodopád, interaktivní a agilní přístup, srovnání přístupů. Řízení projektů dle PRINCE2, PRINCE2 Agile, PMBOK, IPMA.).
- Příprava na implementaci změn: Marketing transformace IT. Životní cyklus změny či transformace IT služby v organizaci. Jak plánovanou změnu komunikovat v organizaci a jak připravit podpůrné systémy pro koncové uživatele.
- Představení metodiky hodnocení kvality IT (IT Quality Index framework).
- Certifikační systémy a kompetenční požadavky na TOGAF, ITIL v4, BSC Business Analysis, PRINCE2 a IT QUALITY INDEX.
Výchozí znalosti
Znalost potřeb organizace.
Pomůcky pro účastníka
- Posluchači obdrží prezentaci v tištěné podobě. V ceně kurzu.
- Pomůcky pro praktická cvičení.
- Šablony, vzory a návrhy pro budování IT Strategie organizace v elektronické podobě.